perjantaina, tammikuuta 27, 2006

Mainos on tehty nähtäväksi

Niinhän se on, että mainos kannattaa sijoittaa sellaiseen paikkaan, jossa se huomataan mahdollisimman helposti.

Kööpenhaminassa virtuaalinen, kolmiulotteisesti projisoitu vaatteidenvaihtaja (.mpg) pistettiin strippaamaan illalla ostoskeskuksen ikkunaan.

Kiovassa valokuvausmessuilla Kodak painatti uuden logonsa mainosneitojen alushousuihin, pyysi näitä pudottamaan pikkuesineitä "vahingossa" maahan ja nostelemaan niitä säännöllisin väliajoin (ensimmäisen, toisen, kolmannen ja neljännen kerran).

[Aiheesta lisää The Spunker -blogissa: "3D Strippin'" ja "Kodak Assvertising"]

Kun Suomessa markkinatuomioistuin on puuttunut muun muassa Panu-tytön maalimainoksiin ja Lolan porakone-esittelyihin, voi vain kuvitella, mitä se sanoisi edellä mainitusta kiovalaisesta kampanjasta.

Päivitys 28.1.2006: Alkuperäiset linkit Kööpenhaminan ja Kiovan ihmeitä käsitelleeseen blogiin lakkasivat toimimasta, joten korvasin ne suorilla linkeillä mpg-elokuvaan ja jpg-kuviin.

Auringossa aiemmin: "Imagine the possibilities", sanoo Kiefer (12.1.2006), Tarjouspäivistä toisiin (7.10.2005), Suuri voittofinaali (30.9.2005), iPodit leviävät (28.5.2005), Ohjaajien uusimmat (24.4.2005).

IN THIS ENTRY there's new (or rather old) innovations in advertising.

2 kommenttia:

Marimba kirjoitti...

Kaksi ensimmäistä linkkiä eivät toimi.

auringossa kirjoitti...

Kiitos, hyvä kun sanoit. Fresh Creation -blogi, johon alun perin linkitin, on näköjään yön aikana hävinnyt netistä. Rakensin linkit uudelleen, nyt suoraan viittaamiini elokuva- ja kuvatiedostoihin.